(copy 2)

12.12.2012 13:48 Категория: Noutati

O zi în cadrul facultăţii de Ştiinţe ale Naturii şi Agroecologie

Suntem în penultima săptămână a semestrului de toamnă. Sunt ultimele pregătiri pentru a da start sesiunii 2012-2013.
Studenţii şi profesorii sunt preocupaţi de finisarea cursurilor, studenţii de realizarea şi susţinerea lucrărilor de laborator, seminarelor etc.
Pe parcursul a mai multor ani practic realizarea lecţiilor de generalizare a cunoştinţelor la disciplinele predate.
Bunăoară, pe data de 07.12.12, am realizat cu gr.GB31Z un seminar-intelectual la Genetica. În virtutea faptului că predău la aceiaşi grupă disciplinele genetica şi didactica biologiei mi-am propus ca scop: Realizarea legăturilor interdisciplinare: genetică-didactica biologiei şi formarea competenţei de transpunere a cunoştinţelor teoretice acaparate la curs în practică.
Ca obiective operaţionale lansate au fost: să definească noţiuni de bază din genetică; să analizeze comparativ conţinuturile propuse...; să rezolve şi să compună probleme aplicând legităţile eredităţii; să argumenteze răspunsul la diferite situaţii problemă, sarcini didactice individual şi în grup...etc.
Pentru realizarea obiectivelor studenţii au fost antrenaţi în diverse activităţi care au contribuit la formarea şi dezvoltarea competenţelor de a utiliza cunoştinţe de bază din genetică în diverse situaţii improvizate şi reale, activând individual sau în grup.
Studenţilor li s-au propus diverse situaţii de învăţare, cu sarini simple şi complexe, de analiză şi sinteză, de rezolvare a unor studii de caz conform propriilor valori şi atitudini...etc.
A fost o lecţie productivă. Studenţii s-au încadrat conştiincios în activităţi. Au fost creativi. Au oferit răspunsuri corecte, logice, complete, rapide..., fiind apreciaţi cu note bune şi foarte bune. Merită laudă toţi cei care au fost prezenţi: Bejenari E., Bednâi A., Polâmscaia M., Buga D., Fornea A., Creţu D., Baxan I., Alexandrov E., Mangos M., Popovici N., Văzdăuţanu O., Calistru T., Prodan V. etc.
Din reflecţia zilei menţionez:

      • astăzi am învăţat: să acţionez cât mai rapid, să pun în practică teoria; cum corect şi interesant poate fi realizată o lecţie de recapitulare;
      • astăzi mi-am reamintit: ce am învăţat pe tot parcursul semestrului; 
      • astăzi am descoperit: o altă parte a geneticii...; lucruri noi şi foarte interesante pe care le voi aplica în practică; că suntem un colectiv de invidiat; că putem face o lecţie interesantă unui joc de cunoştinţe; importanţa cunoaşterii geneticii în corelaţie cu sănătatea omului; când te strădiu reuşeşti...
      • astăzi m-am bucurat: de buna dispoziţie a profesorului şi sarcinile propuse; de atmosfera caldă de lucru; de răspunsuri corecte; de prezenţa la oră şi că am aflat multe interesante; de lecţia bine organizată şi desfăşurată; că munca a dat roadă, că am îndeplenit un rol ce mă reprezintă şi în viaţă; că am avut dispoziţie de lucru...
      • astăzi m-a dezamăgit: faptul că lecţia s-a sfârşit prea repede; în ultimul moment când nu eram sigură de rezolvarea corectă...; că nu toţi membrii grupului puteau fi ageri...
      • astăzi eu: am fost activă; mă simt capabilă să lupt în continuare pentru a avea reuşite şi mai bune; am răspuns, am participat, am rezolvat, am aplaudat; am contribuit la realizarea sarcinilor propuse; am luat un bagaj de cunoştinţe noi şi frumoase; plec în wekend mulţumită şi cu bucurie în suflet; 
      • alte gânduri: să mai revenim la astfel de ore; mi-aşi dori ca toate lecţiile de recapitulare să se realizeze în aşa mod, deoarece sunt mult mai eficiente; pe viitor voi implementa şi eu astfel de ore; o lecţie deosebită, de nota 10; dacă toate lecţiile ar fi aşa am învăţa mai bine...; am primit plăcere să activez la ora dată...etc.

NB. Doresc tineretului studios un sfârşit de semestru reuşit şi succese performante la examenele interne.

Detalii aici.


Maria NICORICI, conf.univ.