Domenii de competență

Misiunea principală a organizaţiei sindicale ale angajaţilor

Universităţii de Stat „A.Russo”:

 -        Apărarea intereselor social - economice ale angajaţilor!

Domeniile de competenţă ale Comitetului Sindical:

-         Drepturile şi obligaţiunile angajatorului.

-         Drepturile şi obligaţiunile angajaţilor.

-         Negocierea şi încheierea Contratului Colectiv de Muncă

-         Respectarea Contractului Individual de muncă.

-         Relaţiile individuale de muncă.

-         Protecţia muncii şi ocrotirea sănătăţii angajaţilor.

-         Salarizarea, acordarea suplimentelor la salarii.

-         Asigurarea controlului asupra respectării legislaţiei în vigoare.

-         Îmbunătăţirea condiţiilor de trai ale angajaţilor.

-         Pregătirea profesională, eficienţa managementului sindical.

-         Organizarea odihnei angajaţilor şi a familiilor lor;

-         Organizarea tratamentului balneoclimateric a membrilor de sindicat.

-         Acordarea ajutoarelor materiale membrilor de sindicat.

-         Organizarea şi desfăşurarea activităţilor culturale şi sportive.

Membrii Comitetului Sindical

 aleşi la Conferinţa de dare de seamă şi alegeri din 11 noiembrie 2009.

  1.  Alexandru Morari – preşedintele Comitetului Sindical
  2. Gheorghe Neagu – reprezentantul rectoratului
  3. Lidia Popov – preşedintele biroului sindical al  FŞR
  4. Tamara Panaguţa – preşedintele biroului sindical al  FLLS
  5. Anatol Moraru – preşedintele biroului sindical al  FF
  6. Natalia Maneaţa – preşedintele biroului sindical al  FŞEA
  7. Vasile Luchian – membru al biroului sindical FŞEA 
  8. Veaceslav Matveev – preşedintele biroului sindical al  F.Drept
  9. Veronica Postolachi – preşedintele biroului sindical al  FEconomie
  10. Ludmila Gavaza – preşedintele biroului sindical al  Col.Pedagogic
  11. Alexandra Melinic – preşedintele biroului sindical al  Administraţiei
  12. Vitalie Botezatu – preşedintele biroului sindical al  FŞNA
  13. Vasile Garbuz – preşedintele biroului sindical al  FPAS
  14. Mihail Sapogovschi – preşedintele biroului sindical al  sectorului gospodăresc
  15. Liudmila Bacioi - membrul biroului sindical al  sectorului gospodăresc

Comisiile Comitetului Sindical

  •  Management sindical şi  activitate financiară;
  • Supraveghere a respectării drepturilor şi intereselor salariaţilor;
  • Protecţie a muncii;
  • Probleme locative;
  • Activitate cultural-sportivă şi odihnă;
  • Problemele femeilor şi asigurare socială;
  • Problemele veteranilor muncii;
  • Protecţie socială a salariaţilor, activitatea profesională.

Ministerul Educaţiei  al

Republicii Moldova

Universitatea de Stat „Alecu Russo", Bălţi

 

 

 

 

 

 

Contract

Colectiv de Muncă pe anii 2012-2015

 

 

 

 

Aprobat

la Şedinţa comună a Comitetului sindical

şi al Administraţiei Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi

din 9 aprilie 2012

 

 

 

 

Bălţi, 2012


I. Dispoziţii generale

1.1. Prezentul Contract colectiv de muncă este negociat şi încheiat în conformitate cu prevederile art. 32 al CM RM între Administraţia Universităţii de  Stat “Alecu Russo” din Bălţi, în calitate de Angajator, pe de o parte şi Comitetul Sindical al lectorilor şi colaboratorilor  - Reprezentant al salariaţilor, pe de altă parte.

1.2. Prezentul Contract colectiv de muncă este negociat de către părţile contractante pe baza prevederilor legale în vigoare, avînd drept suport Convenţia Colectivă de Muncă (nivel de ramură), pentru anii 2011-2015 aprobat de Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova şi Consiliul General al Sindicatului Educaţiei şi Ştiinţei

1.3. În conformitate cu art. 33 alin. 7 din CM RM, sub incidenţa prezentului Contract cad toţi salariaţii Universităţii. Prezentul Contract Colectiv de Muncă nu poate prevedea garanţii sub nivelul Convenţiei Colective (nivel ramural) pentru anii 2011-2015.

1.4. Părţile semnatare sînt libere şi egale în negocierea clauzelor şi sînt  responsabile pentru îndeplinirea lor.

1.5. Sindicatul recunoaşte responsabilitatea exclusivă a Angajatorului în planificarea, organizarea şi desfăşurarea procesului instructiv-educativ, a activităţilor ştiinţifice şi economice.

1.6. Angajatorul recunoaşte Comitetul sindical drept reprezentant unic al salariaţilor şi  acordă întregul său sprijin pentru îndeplinirea sarcinilor statutare ale Sindicatului.

1.7. Prezentul CCM se încheie pe o perioadă de 4 ani şi întră în vigoare din data semnării. La expirarea acestui termen, Părţile vor conveni asupra prelungirii acţiunii acestuia sau vor decide asupra oportunităţii încheierii unui nou CCM.

1.8. Litigiile în legătură cu executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea prezentului CCM sînt considerate litigii de muncă şi se soluţionează în conformitate cu legislaţia în vigoare.

1.9. Salariaţilor, care nu respectă disciplina de muncă, cerinţele contractului individual de muncă şi ale conducerii Universităţii li se vor aplica sancţiunile disciplinare conform legislaţiei în vigoare.

1.10. Unele categorii de salariaţi vor fi angajate cu stabilirea unei perioade de probă, conform legislaţiei în vigoare.

1.11. Părţile se obligă ca în perioada de valabilitate a prezentului CCM să nu adopte şi să nu susţină proiecte de acte normative care ar conduce la diminuarea drepturilor social-economice şi profesionale ce rezultă din acesta.

1.12. Unele clauze ale CCM vor fi completate sau modificate în urma adoptării şi publicării Codului Educaţiei a Regulamentului atestării cadrelor didactice şi manageriale cu privire la repartizarea sarcinii didactice.

1.13. Angajarea salariaţilor, încheierea, modificarea şi rezilierea contractelor individuale de muncă cu salariaţii se efectuiază conform legislaţiei în vigoare. Pentru persoanele angajate după 02.X.2003, încheierea contractului individual de muncă este o condiţie obligatorie. Contractul tip individual de muncă al Universităţii de Stat „Aecu Russo” din Bălţi este prezentat în Anexa 1.

II. Obligaţiunile  salariaţilor

2.1. Să execute conştiincios sarcinile de serviciu ce le revin conform regulamentelor şi instrucţiunilor, fişelor de post, respectînd disciplina şi ordinea cuvenită la locul de lucru.

2.2. Să asigure măsurile necesare pentru păstrarea actelor şi bunurilor primite în gestiune. Să folosească utilajele şi instalaţiile la parametrii stabiliţi; să respecte cu stricteţe consumurile normate ale materialelor, combustibilului şi energiei; să întreprindă măsuri de economisire a lor.

2.3.  Să se respecte cerinţele CM RM, Convenţiilor colective de muncă (nivel ramural şi nivel naţional), Statutul şi deciziile Senatului universitar, Contractul colectiv de muncă şi contractul individual de muncă.

2.4. Să contribuie nemijlocit la implementarea sistemului curricular şi de standardizare a învăţământului universitar şi postuniversitar.

2.5. Să participe activ la munca ştiinţifico-didactică manifestată prin editarea manualelor, a monografiilor, a diverselor materiale didactice, precum şi prin participarea la diverse maniferstări.

2.6 Să respecte prevederile Regulamentului intern al Universităţii.

2.7. Să cunoască şi să respecte normele de protecţie a muncii; să nu admită acţiuni care ar putea pune în pericol viaţa proprie si a altor persoane; să-şi perfecţioneze permanent cunoştinţele referitoare la normele de protecţie a muncii.

2.8. Să se comporte corect, să aibă o ţinută corespunzătoare la locul de muncă.

2.9. Să respecte confidenţialitatea salariului, suplimentelor şi

sporurilor la acesta, precum şi secretele tehnologice, ştiinţifice şi comerciale ale Universităţii.

2.10. Să repare prejudiciul material adus Universităţii, în conformitate cu prevederile legale, în situaţia producerii unor daune materiale.

2.11. Să îndeplinească norma didactică în corespundere cu cerinţele instructiv-educaţionale, cu regulamentele şi instrucţiunile în vigoare.

2.12. Să prezinte în mod obligatoriu planul individual secţiei de studii la finele anului de învăţămînt.

2.13. Să contribuie la promovarea imaginii şi să respecte Codul deontologic al Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi.

III. Obligaţiunile Angajatorului

3.1. Să respecte şi să îndeplinească legislaţia în vigoare, regulamentele activităţii instituţiilor superioare de învăţământ. Să recunoască drepturile de activitate a Sindicatului conform Statutului Sindicatului, normelor de drept internaţional, Constituţiei Republicii Moldova, Codului Muncii; să se abţină de la orice intervenţie de  limitare a dreptului angajaţilor la constituirea, funcţionarea şi gestionarea organizaţiei sindicale.

3.2. Să aplice mijloace moderne de protecţie a muncii şi să asigure condiţii sanitaro-igienice de muncă ce ar preveni accidentele de muncă şi bolile profesionale.

3.3. Să atesteze periodic (o dată în trei ani) locurile de muncă sub aspectul corespunderii lor normelor şi regulilor de protecţie a muncii.

3.4. Să asigure salariaţii cu locuri de muncă conform pregătirii profesionale şi contractului individual de muncă şi remunerarea lor respectivă. În situaţia reorganizării subdiviziunilor Universitare, reducerile de personal, avizarea Sindicatului se va efectua în conformitate cu legislaţia în.

3.5. Să acorde fiecărui angajat concediu de odihnă, conform graficului aprobat prin ordinul rectorului şi coordonat cu Comitetul sindical.

3.6. Să asigure salariaţii care lucrează în condiţii nocive şi au ziua de lucru nenormată cu indemnizaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.

3.7. Să asigure, în măsura posibilităţilor, premierea din surse extrabugetare a cadrelor didactice şi a colaboratorilor Universităţii cu prilejul sărbătoririlor: „Zilei Pedagogului”, „Zilei de 8 Martie”, “Sfintele Paşti”, „Anul Nou”.

3.8. Să acorde ajutor material veteranilor muncii, veteranilor de război cu prilejul „Zilei Victoriei şi „Zilei Internaţionale a Oamenilor în Etate”.

3.9. Să acorde, în măsura posibilităţilor, ajutor material salariaţilor Universităţii în cazuri de forţă majoră.

3.10. Să  respecte prevederile legislaţiei în vigoare referitor la salarizarea angajaţilor Universităţii, stabilirea diverselor plăţi cu caracter stimulator şi compensator, indiferent de sursa de plată

3.11. Să acorde premii, în măsura posibilităţii salariaţilor, cărora le-au fost acordate grade ştiinţifice şi/sau titluri ştiinţifico-didactice.

3.12. Să remunereze toate orele, supraîmplinite în afara normei didactice care au fost  repartizate de şeful de catedră şi aprobate la începutul anului de studii în limita stabilită. Şefii de catedră prezintă, la finele fiecărui semestru, secţiei de studii informaţia despre îndeplinirea normei didactice a fiecărui cadru didactic, inclusiv despre orele înlocuite. Neîndeplinirea nemotivată a normei didactice implică reţinerea respectivă a salariului.

3.13. Să recunoască şi să îndeplinească atîtcerinţele Convenţiei dintre Guvernul Republicii şi Confederaţia Sindicatelor din Republica Moldova, cît şi cerinţele Convenţiei Sindicatului Educaţiei şi Ştiinţei şi a Ministerului Educaţiei.

3.14. Preşedintele Comitetului Sindical al colaboratorilor şi studenţilor Universităţii, care este salarizat din bugetul sindical, se bucură de remunerarea muncii în calitate de cadru didactic prin cumul din bugetul Universităţii, inclusiv de suplimente, de premii şi ajutoare materiale în limitele funcţiilor didactice pe care le îndeplineşte.

3.15. Să respecte drepturile Sindicatului, să creeze condiţii favorabile pentru executarea funcţiilor şi împuternicirilor statutare şi juridice. Să permită utilizarea de către Sindicat a bazei materiale a Universităţii (săli de studii, săli de sport). Să pună la dispoziţia Comitetului sindical o încăpere amenajată şi un număr de telefon fără achitarea plaţii.

3.16. Să acorde pînă la 4 ore de lucru pe săptămînă preşedinţilor electivi ai organelor  sindicale, în scopul executării obligaţiunilor sindicale, cu păstrarea salariului de funcţie (conform Convenţiei colective de muncă, nivel ramural).

3.17. Să nu aplice sancţiuni şi să nu concedieze din inţiativa proprie membrii organelor sindicale fără acordul Comitetului sindical.

3.18. Să acorde suplimente plătite lunar conducătorilor gărzilor populare.

3.19. Să stabilească durata săptămânii de lucru de 5 zile pentru salariaţii sectorului economico-administrativ, contabilitate, personalul administrativ şi auxiliar care activează pe o unitate de funcţie.

Angajaţii pot activa pe mai mult de o unitate în limitele duratei normale a  zilei de muncă sau în afara orelor de program, în temeiul unui contract individual de muncă distinct.

3.20. Să ofere angajaţilor pe parcursul zilei de muncă, o pauză pentru odihnă şi alimentaţie cu durata de cel puţin 30 minute .

3.21. În scopul stabilirii unor condiţii optime de activitate, folosirii eficiente a timpului de muncă şi timpului de odihnă a salariaţilor, se permite stabilirea duratei zilnice, a timpului de muncă de 12 ore, urmată de o perioadă de repaus de cel puţin 24 ore (anexa 5).

3.22. Concediul de odihnă anual se va acorda integral sau, în baza unei cereri scrise, divizat în două părţi, una dintre care va avea o durată de cel puţin 14 zile calendaristice. A doua parte a concediului urmează a fi folosită de către salariat în cadrul aceluiaşi an calendaristic.

3.23. Să permită lucrătorilor (cu excepţia cadrelor didactice) cumularea funcţiilor pînă la 50 % din unitate, ca regulă în afara  programului de muncă (în cazuri în care lucrul e normat şi caracterul muncii permite cumularea). În cazul cînd lucrul de bază este nenormat, cumularea se permite în timpul programului de bază.

3.24. Să stabilească pentru salariaţi, în afara concediului de odihnă anual (anexa 2), zile suplimentare de concediu în cazul următoarelor evenimente  deosebite:

-         căsătoria salariatului sau căsătoria unui copil al salariatului – 3 zile;

-         naşterea sau înfierea unui copil - 2 zile;

-         în cazul decesului unei rude de gradul  I şi II - 3 zile; (deplasarea la peste 300 km – 5 zile);

-         părinţilor care au copil în clasele I - IV - prima zi la începutul anului şcolar;

-         sărbătorirea de către salariat a vîrstei de 40, 50, 60, 70 de ani etc., precum şi atingerea vîrstei de pensionare – 1 zi;

Părinţii care au doi şi mai mulţi copii cu vărsta pînă la vîrsta de 14 ani (copii invalizi - până la 16 ani) vor beneficia de concediu în perioada solicitată, prelungită cu 4 zile calendaristice.

Conducătorii gărzilor populare de la facultăţi vor beneficia de 3 zile suplimentare remunerate la concediul de bază.

Salariaţii, care pe parcursul anului calendaristic precedent, n-au fost în concedii medicale vor beneficia de 3 zile suplimentare remunerate la concediul anual de bază.

3.25 Să acorde o îndemnizaţie unică, în mărime de un salariu mediu lunar, salariaţilor, care demisionează în conformitate cu prevederile art. 85, alin.2 CM RM (demisia în legătură cu atingerea vîrstei de pensionare).

3.26. Să asigure colectarea cotizaţiilor sindicale de membru în modul stabilit şi să le transfere lunar pe conturile de decontare ale Comitetului sindical.

3.27. Să reducă 1 oră durata muncii personalului în ajunul zilelor de sărbătoare nelucrătoare, cu excepţia celor cărora li s-a stabilit durat redusă a timpului de muncă, în conformitate cu preevderile art. 96 CM RM (inclusiv cadrele didactice) sau conform art. 97 CM RM ziua de muncă parţială (art.102 din CM RM).

3.28. Să dispună rechemarea din concediu a salariatului în conformiate cu prevederile art. 122 CM RM.

3.29. Să asigure cu spor la salariu precum şi cu echipament individual şi înbrăcăminte specială de protecţie şi de lucru angajaţii care activează în condiţii nocive de muncă (anexa 3).

3.30. Să acorde concedii suplimentare pentru îndeplinirea lucrărilor în condiţii grele şi vătămătoare conform listei-tip aprobată prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova N 1335 din 10.X.2002.

3.31. Să continue practica de eliberare a salariilor angajaţilor Universităţii  şi a burselor studenţilor prin întroducerea cardurilor bancare personale.

3.32. Să furnizeze Comitetului sindical informaţii ce privesc problemele de angajare, salarizare, protecţia muncii şi sociale  etc.

IV. Obligaţiunile organizaţiei sindicale

4.1. Să contribuie la protejarea intereselor şi drepturilor social-economice ale salariaţilor; să asigure drepturile şi interesele lor legitime.

4.2. Să înainteze organelor legislative şi executive de toate nivelurile revendicări motivate privind condiţiile de muncă, studii şi de trai, retribuirea muncii, regimul de muncă şi de odihnă al salariaţilor.

4.3. Să participe la atestarea salariaţilor şi a locurilor de muncă.

4.4. Să protejeze salariaţii în domeniul acordării înlesnirilor stabilite în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu prezentul CCM.

4.5. Să efectueze în subdiviziunile Universităţii controlul asupra respectării legislaţiei muncii, regulilor şi instrucţiunilor în domeniul protecţiei muncii şi tehnicii securităţii, ocrotirii vieţii şi sănătăţii, să întreprindă măsuri privind respectarea strictă a acestora.

4.6. Să reprezinte, în caz de necesitate, interesele salariaţilor în instanţele judecătoreşti.

4.7. Să utilizeze raţional mijloacele fondului special al asigurării sociale în scopul ocrotirii sănătăţii salariaţilor, să verifice corectitudinea acordării indemnizaţilor pentru incapacitate temporară de muncă, pentru graviditate, la naşterea copilului etc.

4.8.  Preşedintele Comitetului sindical prezintă la şedinţa comună a Administraţiei şi Comitetului sindical informaţii despre realizarea devizului de venituri şi cheltuieli al Comitetului sindical  în anul precedent şi perspectivele financiare pentru anul viitor.

4.9. Să organizeze anual premierea activiştilor sindicali cu ocazia sărbătorii:  „Ziua liderului sindical”.

4.10. Să contribuie la organizarea odihnei şi activităţilor cultural-sportive ale salariaţilor şi familiilor lor.

4.11. Să acorde ajutor material conform Hotărîrii CS:

- situaţie materială precară (o dată la 2 ani) – 100 de lei;

- intervenţie chirurgicală – 300 de lei;

- naştere a unui copil – 200 de lei;

- omagiere a zilelor de naştere (50, 60, 70,  80 ani etc.) – 200 de lei;

- celebrarea căsătoriei – 300 de lei;

- sărbătorirea  50 ani de căsătorie – 300 de lei

- pensionare urmată de  abandonarea serviciului – 200 de lei;

- procurare a unui bilet de tratament – 500 de lei (odată la 3 ani);

- deces al unui părinte – 200 de lei;

- deces al soţului, soţiei sau al unui copil – 400 de lei;

- deces al membrului de sindicat – 600 de lei.

- susţinere a tezei de doctor în ştiinţă – 700 de lei;

- susţinere a tezei de doctor habilitat – 1000 de lei;

4.12. Să distribuie salariaţilor (membrii de sindicat) bilete de tratament la sanatorii şi foi de odihnă pentru copii, asigurînd transparenţa şi publicitatea.

V. Angajatorul şi Comitetul sindical se obligă:

5.1. Să asigure studierea de către salariaţii Universităţii a legislaţiei muncii, a Codului muncii, a protecţiei muncii; a soluţionării conflictelor individuale şi colective de muncă (toate nivelele). Remunerarea persoanelor care efectuează instruirea se va face din fondul plăţii cu ora din contul Angajatorului.

5.2. Să asigure în comun informarea fiecărui angajat la începerea exercitării obligaţiilor funcţionale cu cerinţele tehnicii securităţii; condiţiile, regimul de muncă; volumul remunerării muncii, durata concediului; cerinţele şi obligaţiunile ce reies din Regulamentul  intern al Universităţii, codul etic al Universităţii, Contractul individual de muncă şi Contractul colectiv de muncă.

5.3. Să contribuie pe toate căile la sporirea eficienţei  activităţii  de cercetare ştiinţifică a cadrelor didactice şi ştiinţifice şi la pregătirea cadrelor de înaltă calificare.

5.4. Să-şi aducă contribuţia la organizarea odihnei şi activităţilor cultural-sportive salariaţilor

5.5. Să asigure activitatea sanatoriului-profilactoriu “Sănătate”.

5.6. Să acorde surse băneşti pe baza principiilor de egalitate pentru dezvoltarea sportului în masă şi organizarea activităţilor culturale

5.7.Să organizeze controlul îndeplinirii prezentului Contract şi prezentarea dării de seamă la sfârşitul anului calendaristic la şedinţele Comitetului sindical şi ale Senatului Universităţii

VI. Dispoziţii finale

6.1. Modificările şi completările în Contractul colectiv de muncă se efectuează la solicitarea uneia din părţile contractuale, încheindu-se un acord adiţional, care este parte integrantă a CCM

6.2. Contractul actual intră în vigoare din momentul semnării de către părţi şi de la data înregistrării lui la inspectoratul teritorial de Muncă.

Prezentul contract este valabil până la încheierea unui nou Contract.

6.3. După semnarea şi înregistrarea în modul stabilit de lege, prezentul text al Contractului va fi multiplicat şi repartizat  tuturor subdiviziunilor Universităţii.

6.4. Serviciul resurse umane şi planificare economică  va aduce la cunoştinţa noilor angajaţi prevederile prezentului Contract.

6.5. Anexele costituie parte integrantă a prezentului Contract Colectiv de Muncă.

6.6. Cu trei luni înainte de expirarea termenului de validitate a prezentului Contract Colectiv de Muncă, părţile se obligă să iniţieze negocieri în vederea prelungirii lui sau încheierii unui nou Contract.

Rector                                                                   Gheorghe Popa

Preşedinte al Comitetului Sindical                            Alexandru  Morari

al lectorilor şi colaboratorilor

Şeful inspectoratului teritorial

de muncă m. Bălţi                                                    Ion Procopciuc

 

Înregistrat la ITM cu N 56 din 13.IV.2012

Prelungit pentru anii

Rector

Preşedinte al Comitetului Sindical

al lectorilor şi colaboratorilor

Şeful inspectoratului teritorial

de muncă m. Bălţi

 

Înregistrat cu numărul din " ___"_______ 20

Anexa nr. 1

CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCĂ

încheiat şi înregistrat sub nr........................ în registrul general de evidenţă a salariaţilor

mun. Bălţi                                                                                       201...

I. Părţile contractului Angajator Universitatea de Stat "Alecu Russo" din Bălţi, cu sediul în mun. Bălţi, str. Puşkin, nr. 38, înregistrată la Camera înregistrării de Stat, din 05.01.2007, cod fiscal 1007602000972, reprezentată legal prin dl Alexandru Balanici, prim-prorector, prorector pentru activitate didactică

şi

Salariatul/salariata __________cod  personal____________

domiciliat/domiciliată în___________ posesor/posesoare al/a buletin

seria___ nr____, eliberat de of___la data de______, conducîndu-ne

de prevederile articolelor 45-94 din Codul muncii, aprobat prin Legea nr.154-XV din 28 martie 2003 am încheiat prezentul contract individual de muncă în următoarele condiţii asupra cărora am convenit:

II. Obiectul contractului

Prezentul contract reglementează raporturile de muncă, precum şi altele în conexiune cu acestea, care apar între Angajator şi Salariat, în conformitate cu Codul Muncii al Republicii Moldova, alte acte normative, care conţin norme de dreptul muncii.

 

III. Felul muncii

Salariatul este angajat în calitate de,_______________

Salariatul se supune Facultăţii/Departamentului/Serviciului

_________________________________________________

IV. Locul de muncă

Activitatea se desfăşoară la Universitatea "Alecu Russo" din Bălţi de pe strada Puşkin, 38 mun. Bălţi, R. Moldova.

V. Modalitatea muncii

Munca este:

a)   de bază;

b)   prin cumul.

VI. Durata Contractului

a)  nedeterminată, salariatul/salariata______urmînd să înceapă activitatea la data de__________________________;

b)  determinată, de_______________________________pe perioada cuprinsă între data de_______________________

şi data de____pe perioada suspendării contractului individual

de muncă al titularului de post.

La expirarea termenului contractului sau la rezilierea acestuia, salariatul trebuie să predea toate materialele de muncă, documentele, schiţele personale precum şi obiectele de muncă înapoi la dispoziţia Universităţii.

c)  perioada de probă este de________________luni.

VII. Atribuţiile postului

Atribuţiile postului sînt prevăzute în fişa postului, anexă la contractul individual de muncă.

VIII. Regimul de muncă

O normă întreagă, durata timpului de lucru fiind de 40/35 ore/săptămînă.

O fracţiune de normă________________________________

...........................................................................................

_Regimul de muncă este reglementat de Regulamentul de ordine internă a Universităţii.

În cazul imposibilităţii de a se prezenta la muncă, salariatul trebuie să informeze urgent - cel tîrziu la începutul zilei de muncă - superiorul nemijlocit sau Serviciul Resurselor Umane.

IX. Regimul de odihnă

Regimul de odihnă este reglementat de Regulamentul de ordine internă a Universităţii.

1. Concediile anuale:

a)  concediul de odihnă anual: dreptul la concediu se reglementează conform dispoziţiilor legii şi ale Universităţii. Durata concediului este determinată de funcţia pe care o deţine salariatul la Universitate. Dreptul la concediu apare după o perioada de 6 luni lucrate la Universitate. Concediul poate fi acordat integral sau în baza unei cereri scrise a salariatului, poate fi divizat în două părţi, una dintre care va avea o durată de cel puţin 14 zile calendaristice.

b)  concediul de odihna anual suplimentar se acordă, conform prevederilor legale şi numai la cererea salariatului, conform prevederilor legislaţiei muncii Convenţiei Colective şi a Contractului colectiv de muncă.

X. Asigurarea sociala şi medicală a salariatului

Se efectuează în modul şi mărimea prevăzută de legislaţia în vigoare.

XI. Clauze specifice (dacă părţile au convenit)

1.Salariatul se obligă să păstreze în confidenţialitate absolută toate evenimentele şi relaţiile Universităţii şi ale altor instituţii, care au legătură cu aceasta, chiar şi după expirarea acestui contract.

2.Salariatul se obligă, de asemenea, să păstreze confidenţialitatea conţinutului acestui contract pentru toată perioada relaţiilor de muncă.

XII. Salariul

1.     Salariul   de   bază   lunar:   ..................... Lei,   în   cazul   timpului  redus  de muncă  lei.

2.  Alte elemente constitutive:

a)    sporuri.............................. ;

b)    indemnizaţii........... ;

c) supliment din fondul extrabugetar;

d) alte adaosuri...................................................................................................

  1. Data/datele la care se plăteşte salariul este/sînt ale fiecărei luni.

4.  În cazul deplasărilor, Salariatul are dreptul la restituirea cheltuielilor conform legislaţiei în vigoare şi al regulamentului intern al Universităţii.

XIII. Alte clauze:

a) perioada de preaviz în cazul concedierii este de 2 luni, conform art. 88 Codul muncii.

b) perioada de preaviz în cazul demisiei este de 14 zile calendaristice, conform art. 85 Codul muncii.

XIV. Drepturi şi obligaţii generale ale părţilor

1. Salariatul are, în principal, următoarele drepturi:

a) dreptul la salarizare pentru munca depusă;

b) dreptul la repaus zilnic şi săptămânal;

c)  dreptul ia concediu de odihnă anual;

d) dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;

e) dreptul la securitate şi sănătate în muncă;

f)   dreptul la formare profesională, în condiţiile actelor adiţionale.

g)  drepturile prevăzute la art. 9, alin. 1 Codul muncii.

2.   Salariatului îi revin. în principal, următoarele obligaţii:

a)   obligaţia de a îndeplini atribuţiile ce îi revin conform fişei postului;

b)   obligaţia de a respecta disciplina muncii;

ci obligaţia de fidelitate fată de angajator în executarea atribuţiilor de serviciu; d; obligaţia de a respecta măsurile de securitate şi sănătate a muncii în Universitate:

c) obligaţiile prevăzute la art. 9 alin.2 Codul muncii.

3.   Angajatorul are, în principal, următoarele drepturi.

a)    să dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalităţii lor:

b)  să exercite controlul asupra modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu:

c)   să constate săvârşirea abaterilor disciplinare şi să aplice sancţiunile corespunzătoare, potrivit legii, contractului colectiv de muncă aplicabil şi regulamentului intern.

d)  drepturile prevăzute la art. 10, alin. 1 Codul muncii.

4.  Angajatorului îi revin, în principal, următoarele obligaţii:

ă) să acorde salariatului toate drepturile ce decurg din contractele individuale de muncă, din contractul colectiv de muncă aplicabil şi din lege;

b)   să asigure permanent condiţiile tehnice şi organizatorice avute în vedere la elaborarea normelor de muncă şi condiţiile corespunzătoare de muncă;

c)   să informeze salariatul asupra condiţiilor de muncă şi asupra elementelor care privesc desfăşurarea relaţiilor de muncă;

d)   să elibereze, la cerere, toate documentele care atestă calitatea de salariat a solicitantului;

e)   să asigure confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale salariatului.

f)    obligaţiile prevăzute la art. 10, alin.2 Codul muncii.

XV. Responsabilitatea părţilor

1 .Responsabilitatea părţilor este determinată conform legislaţiei în vigoare.

2.   Partea contractului individual de muncă, care a cauzat, în legătură cu exercitarea obligaţiilor sale de muncă, un prejudiciu material şi/sau moral celeilalte părţi a contractului, va repara acest prejudiciu, conform legislaţiei în vigoare a RM.

3.  Încetarea raporturilor de muncă după cauzarea prejudiciului material şi/sau moral, nu presupune eliberarea părţii culpabile de reparea prejudiciului cauzat.

XVI. Dispoziţii finale

1.Prevederile prezentului contract individual de muncă se completează cu dispoziţiile Codului muncii.

2. Orice modificare (completare) privind clauzele contractuale în timpul executării contractului individual de muncă impune încheierea unui act adiţional la contract, conform dispoziţiilor legale.

3 Va fi considerată drept modificare (completare) a prezentului Contract individual de muncă orice schimbare ce se referă la:

a)    durata contractului;

b)    locul de muncă;

c)    specificul muncii (condiţii grele, vătămătoare şi/sau periculoase, introducerea clauzelor specifice conform art.51 din Codul muncii etc.);

d)    cuantumul retribuirii muncii;

e)    regimul de muncă şi de odihnă;

f)   specialitatea, profesia, calificarea, funcţia;

g) caracterul înlesnirilor şi modul de acordare a acestora.

  1. Cu titlu de excepţie, modificarea unilaterală de către angajator a prezentului Contract individual de munca este posibilă numai în cazurile şi în condiţiile prevăzute de Codul muncii. In aceste cazuri, salariatul va fi prevenit despre necesitatea modificării Contractului individual de muncă cu 2 luni înainte.
  2. Locul de muncă al salariatului poate fi schimbat temporar de către angajator prin deplasarea în interes de serviciu sau detaşarea la alt loc de muncă în conformitate cu art.70 şi 71 din Codul muncii.

6.  în cazul apariţiei unei situaţii prevăzute de art.104 alin.(2) lit. a) şi b) din Codul muncii, angajatorul poate schimba temporar, pe o perioadă de cel mult o lună, locul şi specificul muncii salariatului fără consimţământul acestuia şi fără operarea modificărilor respective în prezentul Contract individual de muncă.

7.  Transferul salariatului la o altă muncă şi permutarea lui pot avea loc în strictă corespundere cu prevederile articolelor 68 şi 74 din Codul muncii.

8.  Suspendarea prezentului Contract individual de muncă poate surveni: a) în circumstanţe ce nu depind de voinţa părţilor (art.76 din Codul muncii);b)prin acordul părţilor (art.77 din Codul muncii);

c) la iniţiativa uneia dintre părţi (art.78 din Codul muncii).

9.  Prezentul Contract individual de muncă poate înceta:

a)   în circumstanţe ce nu depind de voinţa părţilor (art.82 din Codul muncii);

b)   la iniţiativa uneia dintre părţi (art.85 şi 86 din Codul muncii).

10. Conflictele în legătură cu încheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea prezentului contract individual de muncă sînt soluţionate de instanţa judecătorească competentă material şi teritorial, potrivit legii.

11.   Prezentul Contract individual de muncă este întocmit în două exemplare având aceeaşi putere juridică, unul dintre care se păstrează la Angajator, iar cel de-al doilea - la Salariat.

XVII. Datele de identificare

„Angajator” Salariat,

USB "Alecu Russo" _______

____________/A. Balanici/

Anexa nr. 2

Durata concediului salariaţilor Universităţii de Stat “A.Russo”

d/o

 

Concediul de bază

Conced.

supli

men

tar pentru membii de sindicat

 

2

3

4

a.

Licee, colegii,

 

 

 

Director, director adjunct

62

 

 

Profesor

62

 

 

Conducător de cerc,

62

 

 

Conducătorul practicii studenţilor, psiholog

62

 

 

Pedagog social, educator, metodisr

42

 

b.

Instituţiile de învîţămînt superior. Cadrele didactice.

 

 

 

Profesor universitar, conferenţiar, lector superior, lector, lector-asistent, pedagog social

62

 

 

Cadrele de conducere:

Rector, prim-prorector, prorector pentru activitatea didactică, prorector pentru activitatea ştiinţifică, pentru studii cu frecvenţa redusă, prorector în probleme de relaţii internaţionale

62

 

 

Prorector în probleme de administraţie şi gospodării

28

7

 

Decan, prodecan

62

 

 

Conducător al Departamentului, secţiei, serviciului, laboratoriului, de doctorat, metodist

28

7

 

Şef de cancelarie, de atelier

28

7

c.

Personalul de specialitate şi de execuţie, muncitori auxiliari şi personalul de deservire în instituţiile de învăţămînt:

 

 

 

Şef de gospodărie

28

7

 

Contabil şef, adjunct, contabil casier, economist, casier, contabil.

28

 

 

7

 

Director, bibliotecar principal, * bibliotecar, bibliograf, şef de serviciu, redactor baze dedate, inginer programator, şef secţie

28

 

7

 

Adjunctul directorului, bibliotecar superior, bibliograf superior, bibliograf cat. I., bibliograf principal,  şef de oficiu, pictor oformist, metodist, metodist-coordonator.

28

 

7

 

Metodist de toate tipurile

28

7

 

Jurist, jurist consultant

28

7

 

Inspector

28

7

 

Laborant, şef de laborator, laborant superior, administrator de reţea

28

 

 

7

 

Secretar - dactilografă,  specialist la biroul de multiplicare, secretar - grefier.

28

 

 

7

 

Maşinist pentru spălarea hainelor

28

 

 

Maistru de instruire.

28

7

 

Conducător artistic (de ansamblu muzical, de dans, de cerc), practicii

28

7

 

Lucrător pentru deservirea şi reparaţia curentă a clădirii

28

 

 

Expeditor

28

7

 

Garderobier

28

-

 

Funcţionar, secţia de evidenţă

28

-

 

Operator, operator tehnic

28

-

* Care activează în depozite de cărţi, care deservesc cititorii şi lucrătorii cu cataloage.

 

 

Îngrijitor încăperii de serviciu

28

 

 

Îngrijitor de teren

28

 

 

Paznic (portar)

28

 

 

Serviciu în clădiri

28

 

 

Responsabilă cu lenjerie

28

7

 

Medic, sora medicală

28

7

 

Şef de cancelarie,

28

7

 

Arhivar

28

7

 

Magaziner

28

 

 

Şef de depozite

28

7

 

Agent de aprovizionare

28

7

 

Conducător auto

28

7

 

Muncitor la amenajarea localităţilor

28

 

 

Telefonist

28

7

 

Şef de serviciu, inginer la tipografie, redactor

28

7

 

Pictor,

28

7

 

Administrator (Intendent)

28

7

 

Inginer de toate specialităţile, inginer-şef.

28

7

 

Inginer-programator

28

7

 

Lăcătuş – electrician

28

 

 

Lăcătuş instalator tehnica sanitară

28

 

 

Sudor

28

7

 

Lemnar, tâmplar

28

 

 

Muncitor la prelucrarea lemnului

28

 

 

Tehnician p-ru deservirea aparatelor de multiplicare

28

7

 

Îngrijitor de WC

28

 

 

Bucătar, spălător veselă, brutar, cofetar, magazioner

28

 

 

Concert-maistru

28

7

 

Dispecer

28

-

 

Acompaniator

28

7

 

Acordor

28

-

 

Secretară

28

7

 

Restaurator cărţi

28

-

 

Hamal

28

-

Notă:  Zile suplimentare la concediul anual se acordă doar membrilor de sindicat.

 

Anexa nr.3

NOMENCLATORUL

Lucrărilor executate în condiţii nefavorabile de muncă,

pentru care pot fi stabilite sporuri de compensare pentru munca prestată în condiţii grele şi nocive, condiţii deosebit de grele şi deosebit de nocive

1.1.           Lucrările de restabilire în urma avariei reţelelor exterioare de canalizare.

1.2.           Lucrările de stingere a varului, inclusiv lucrările experimentale în afara încăperilor.

1.3.           Reparaţia electro-energetică a instalaţiilor şi mijloacelor de măsurare efectuate pe utilajul în funcţie, a aparatajului protecţiei releelor şi automaticii în secţii: cazangerii.

1.4.            Lucrările de sudare, tăierea cu gaz, de sudare electrică în încăperi închise.

1.5.  Lucrările de curăţire a fântânilor de canalizare.

1.6.   Spălarea, uscarea şi călcarea îmbrăcămintei speciale.

1.7.   Lucrările manuale de încărcare-descărcare.

1.8.  Lucrul la monitoarele maşinilor electrice de calcul.

1.9.  Lucrul la strungurile de prelucrare a lemnului.

1.10.Lucrul în bibliotecile publice şi în arhivă (care activează în depozite de cărţi, care deservesc cititorii şi lucrul cu cataloage).

1.11.Lucrul legat de pregătirea termică a bucatelor, la plitele fierbinţi, la role şi la  cuptoare de copt şi de prăjit.

1.12.  Spălarea manuală a veselei.

1.13. Lucrările repragrafice la aparatele de copiere cu lumini şi alte aparate de multiplicare.

1.14. Deservirea utilajului în cazangerii.

1.15. Lucrările de clorare a apei.

Tabelul I

Numărul de puncte în funcţie de gradul de nocivitate, stabilit în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.13.35 din 10 octombrie 2002

Mărimea sporului, lei

0,5-2,0

100

2,-4,0

120

4,1-6.0

140

6,1-8,0

160

8,1-10,0

180

Mai mult de 10,0

200

 

Anexa nr.4

LISTA-TIP

de lucrări de muncă cu condiţii vătămătoare şi deosebit de vătămătoare pentru care salariaţilor li se stabilesc sporuri de compensare

Nr.

d/o

Locul de muncă şi denumirea funcţiei

Codul, conform HG, nr.1487, 31.12.2004

Denumirea lucrărilor cu condiţii nocive

Concid.

suplimentar în zile calendaristice

Numărul de puncte pentru gradul de nocivita-te

Mări-mea sporului

(lei)

 

 

 

 

 

 

 

 


Anexa nr.5

LISTA

profesilor pentru care se permite durata zilnică a timpului de muncă

de 12 ore, urmată de o perioadă de repaus de cel puţin 24 ore

 

Nr.

d/o

Nr. grupei de bază sau codul ocupaţiei

Denumirea grupei de bază sau a ocupaţiei

1

9132

Funcţionar de serviciu în cămin

2

9152

Portar (bloc de studii), paznic de noapte (cămine, blocuri)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tipografia Universităţii de Stat “A. Russo”

mun. Bălţi, str. Puşkin, 38. Comanda nr.  . Tiraj - ex.