Consiliul facultății
Regulament
1. Organul suprem de conducere al Facultăţii este Consiliul Facultăţii, care este ales pentru un termen de cinci ani în conformitate cu reglementările în vigoare.
2. Consiliul Facultăţii include cadre didactico-ştiinţifice, studenţi şi doctoranzi. În Consiliu sunt reprezentate toate subdiviziunile Facultăţii în baza respectării principiului egalităţii în drepturi. Consiliul Facultăţii întruneşte următoarea componenţă: decanul, prodecanii, şefii catedrelor, preşedinţii comitetelor sindicale ale corpului didactic şi studenţesc ale Facultăţii, de asemenea, un număr egal de membri din subdiviziuni, precum şi studenţi şi doctoranzi în proporţie de 15% din efectivul total al consiliului.
3. Preşedintele Consiliului Facultăţii este decanul, iar vicepreşedinte – un prodecan. Dacă în cadrul Facultăţii nu este prevăzut postul de prodecan, vicepreşedinte este ales prin vot deschis unul dintre membrii acestuia. Activităţile de secretariat, precum şi cele organizatorice privind şedinţele Consiliului Facultăţii se atribuie secretarului Consiliului, ales prin vot deschis dintre membrii acestuia.
4. Consiliul Facultăţii se întruneşte în sesiuni ordinare nu mai rar decît o dată în două luni, conform planului de activitate, stabilit la începutul fiecărui an de studii, şi în sesiuni extraordinare, la convocarea decanului, a Biroului Consiliului Facultăţii sau la cererea a cel puţin 1/3 din numărul membrilor Consiliului.
5. Consiliul Facultăţii are următoarele atribuţii:
a. determină strategia dezvoltării Facultăţii;
b. propune pentru aprobare Senatului instituţiei structura Facultăţii;
c. propune, în conformitate cu legislaţia în vigoare, candidaturi pentru ocuparea postului de rector al instituţiei de învăţămînt şi de decan al facultăţii;
d. examinează şi prezintă Senatului pentru aprobare planurile de învăţămînt pe programe/specialităţi (pentru studiile superioare de licenţă), pe programe/specilizări (pentru studiile superioare de masterat), curriculumurile (programele analitice) pentru unităţi de curs;
e. analizează rezultatele pregătirii studenţilor (rezultatele sesiunilor şi stagiilor de practică etc.), examinează problemele cu privire la mişcarea contingentului de studenţi (promovarea, restabilirea, transferul de la o formă de studii la alta, studierea în paralel la a doua specialitate etc.);
f. propune pentru aprobare Senatului instituţiei specializările şi programele pentru studiile superioare de masterat, ciclul II;
g. aprobă planurile individuale şi planurile pentru studiile postuniversitare de rezidenţiat;
h. aprobă planurile de cercetări ştiinţifice şi de perfecţionare a cadrelor didactico- ştiinţifice, planurile individuale ale doctoranzilor, precum şi documentele privind atestarea lor, avizează conducătorii de doctorat;
i. evaluează rezultatele examenului de licenţă, ale susţinerii tezelor de master şi le propune Senatului pentru aprobare;
j. înaintează conducerii instituţiei de învăţămînt propuneri privind prelungirea activităţii cadrelor didactice care au vîrsta de pensionare, în baza prevederilor stipulate în contractul de muncă;
k. anual, aprobă şi propune pentru confirmare Senatului raportul decanului cu privire la activitatea didactico-ştiinţifică şi educativă a facultăţii;
l. realizează alte atribuţii prevăzute de legislaţia în vigoare.
6. În perioadele dintre şedinţele Consiliului Facultăţii conducerea operativă este efectuată de Biroul Consiliului Facultăţii constituit din: decan, prodecani şi secretarul Consiliului. Biroul Consiliului Facultăţii are următoarele atribuţii:
a. implementează hotărîrile Consiliului Facultăţii şi ia hotărîri privind problemele curente, în perioada dintre şedinţele Consiliului Facultăţii;
b. coordonează desfăşurarea şedinţelor Consiliului;
c. asigură conducerea curentă a Facultăţii;
d. soluţionează probleme de ordin social.