Mobilități în Universitatea Siegen, Germania în cadrul proiectului PBLMD
Personalul academic din patru universități din Moldova, membre ale consorțiului Proiectului Introducing Problem Based Learning in Moldova: Toward Enhancing Students’ Competitiveness and Employability (PBLMD), din cadrul programului european Erasmus Plus, au beneficiat de stagii de mobilitate în Universitatea Siegen, Germania - www.uni-siegen.de
Proiectul PBLMD (,,Introducerea învățării bazate pe probleme in Moldova: spre consolidarea competitivității și șanselor de angajare ale studenților") este axat pe introducerea de metode inovatoare de predare/învățare/evaluare (pentru contextul universităților din Moldova), cum ar fi: învățare bazată pe probleme (PBL), învățare bazata pe cercetare (EBL), simulări și re-proiectarea a 6 programe de studii pe baza acestor metode în cadru a 6 universități.
În perioada 27 martie-7 aprilie 2017 trei angajaí ai Universității de Stat „Alecu Russo” din Bălți au beneficiat de stagii de mobilitate în Universitatea Siegen:
- Natalia GAȘIȚOI, dr., conf. univ., prim prorector, prorector pentru activitatea didactică;
- Valentina PRIȚCAN, dr., conf. univ., coordonator instituțional al proiectului PBLMD;
- Daniela POJAR, doctorandă, membru al echipei de proiect.
Obiectivele generale ale mobilității:
- dobîndirea de cunoștințe și abilități referitor la modul în care funcționează PBL într-un mediu universitar deschis din UE;
- colectarea de informații variate despre noi metode de predare;
- consolidarea competențelor de predare/învățare axate pe PBL și medii de învățare activă;
- dezvoltarea programului de studii ,,Administrație publică" prin diversificarea metodologiilor de predare;
- clarificarea interacțiunii dintre universitățile europene cu parteneri/părți interesate;
- stabilirea relațiilor de parteneriat durabil cu Universitatea din Siegen pe sectoarele de educație și ceretare etc.
Valoarea adăugată a mobilității (în contextul strategiilor moderne de organizare și de internaționalizare a instituțiilor implicate):
- modernizarea curriculum-ului la specialitatea Administrație publică în conformitate cu abordarea PBL;
- modernizarea procesului de predare-învățare-evaluare în USARB, în conformitate cu tendințele moderne de predare/învățare axate pe student;
- implementarea celpr mai bune practici PBL în cadrul programului de studii ,,Administrație publică", USARB.
- Punerea în aplicare cele mai bune practici ale serviciilor administrative universitare din USARB.
Activități realizate în cadrul mobilității:
- analiza curriculum-ului și curricula disciplinare, bazat pe metoda PBL;
- studierea procesului de implementare a metodologiei PBL la universitatea-gazdă.
- explorarea modului de oferire a suportului pentru studenții dezavantajați prin design curricular;
- participre în cadrul Workshop–ului ,,Concepte didacice și bune practici academic în Învățămîntul Superior",
- dezvoltarea de sarcini pentru studii de caz;
- Schimb de experiență a personalului universitar în elaborarea „problemele reale“ / studiu de caz pentru PBL etc.
Rezultate/impact:
- dezvoltare profesională în domeniul PBL (cunoștințe și abilități practice);
- capacități consolidate de dezoltare a curriculum-ul modernizat pentru programul de studii ,,Administrație publică", USARB;
- schimb de bune practici între cadrele didactice din UE și USARB;
- oportunitatea de a dezvolta probleme/sarcini/mesaje PBL în procesul de predare etc.
Mai multe detalii despre proiectul PBLMD găsiți la: http://www.pblmd.aau.dk/
Mai multe detalii aici: